KG

Portal o gastronomii i nie tylko

Gastronomia

Czy zamówienia online zwiększają sprzedaż w gastronomii?

Czy zamówienia online zwiększają sprzedaż w gastronomii?

Coraz więcej restauracji decyduje się na wdrożenie zamówień online – i nie bez powodu. Klienci chcą zamawiać szybko, wygodnie i bez rozmów przez telefon. Własna strona internetowa lub aplikacja mobilna może znacząco zwiększyć sprzedaż i ułatwić zarządzanie zamówieniami. Dla wielu lokali to już nie tylko opcja, ale konieczność.

Absolutny must have

Zamówienia online to dziś fundament działania nowoczesnej gastronomii. Jeszcze kilka lat temu większość restauracji zarabiała głównie na ruchu w lokalu. Dziś coraz większa część sprzedaży odbywa się przez internet. Klienci nie chcą dzwonić. Nie chcą czekać. Chcą kliknąć, zapłacić i dostać jedzenie do rąk. Sam tak robię. Gdy wracam zmęczony po pracy, ostatnia rzecz, jaką mam ochotę robić, to gotować albo rozmawiać przez telefon. Wolę odpalić aplikację, wybrać makaron, kliknąć „zamów” i czekać. I takich osób jak ja są tysiące. Codziennie.

Intuicyjne i profesjonalne www

Strona internetowa z systemem zamówień to dziś absolutny standard. Jeśli ktoś prowadzi restaurację, ale nie ma strony z menu i możliwością złożenia zamówienia – traci klientów. Naprawdę. Ludzie nie będą szukać numeru telefonu, nie będą przeglądać fanpage’a na Facebooku. Jeśli nie mogą zamówić w 30 sekund, pójdą gdzie indziej. To brutalna prawda, ale taka jest rzeczywistość. Dobrze działająca strona powinna być szybka, przejrzysta i responsywna – czyli działać dobrze na telefonach. Dobrze przygotowane strony dla restauracji tworzy Restaumatic. Na www przygotowanych przez ich specjalistów, klienci bez problemu odnajdują menu, mogą wybrać dania, dodać je do koszyka, zapłacić kartą lub Blikiem, a wszystko w nowoczesnym designie.

Funkcjonalność i czytelność w jednym

Profesjonalna strona z systemem zamówień daje też ogromne korzyści restauratorowi. Można śledzić, co się sprzedaje najlepiej. Można wprowadzać promocje tylko na dany dzień. Można mieć kontrolę nad godzinami dostaw, dostępnością potraw i sposobami płatności. Klient nie musi dzwonić – wszystko jest zautomatyzowane. To oszczędza czas pracowników i zmniejsza ryzyko błędów. Nie ma już pomyłek typu „mówiłem bez cebuli!”. Wszystko jest czarno na białym.

Intuicyjna aplikacja

Aplikacja mobilna to kolejny krok. Własna aplikacja restauracji może mocno zwiększyć sprzedaż, bo przywiązuje klienta. Raz ją zainstaluje i już ma gotowy kanał zamówień. Za pomocą aplikacji można wysyłać powiadomienia push – np. „Dziś 15% zniżki na pizze!”. Na koncie klienta mogą być zapisane poprzednie zamówienia, co ułatwia ponowne zakupy. Może mieć też wbudowany program lojalnościowy, np. zbieranie punktów za każde zamówienie. Ludzie lubią takie rzeczy. Czasem wystarczy powiadomienie o darmowym deserze, żeby ktoś zdecydował się zamówić właśnie u Ciebie, a nie u konkurencji. Widziałem to wiele razy.

Zysk w zasięgu ręki

Portale do zamówień online to również dobry sposób na start. Restaurator nie musi inwestować w technologię. Wszystko jest gotowe. Wystarczy dodać swoje menu i zacząć przyjmować zamówienia. Takie portale mają ogromny zasięg. Nowy lokal może z dnia na dzień zacząć przyjmować dziesiątki zamówień dziennie. Oczywiście portal pobiera prowizję. Ale mimo to, wielu restauratorów mówi, że bez platform nie byliby w stanie przetrwać najtrudniejszych miesięcy. Dlatego właśnie to ogromna szansa. Zresztą, nie trzeba się ograniczać do jednej opcji – wiele restauracji jest dostępnych na portalach i dodatkowo ma własną stronę i aplikację.

We własnej kuchni

Własna strona z systemem zamówień ma jednak jedną ogromną przewagę – niezależność. Nie płacisz prowizji. Masz bezpośredni kontakt z klientem. Możesz budować własną bazę lojalnych klientów. Możesz dopasowywać ofertę tylko dla swojej społeczności – np. darmowa dostawa dla sąsiedniego osiedla. Masz też pełną kontrolę nad wizerunkiem. Na portalu jesteś jedną z wielu restauracji. Na swojej stronie – jesteś u siebie.

Kelner doskonały

Dobrze przygotowana strona internetowa działa jak cichy kelner, który przyjmuje zamówienia całą dobę. Nawet, gdy lokal jest zamknięty. Ktoś może zamówić jedzenie na jutro, zapłacić z góry i odebrać bez kolejki. To niesamowita wygoda dla klienta i realna oszczędność czasu dla restauracji. Można też dodawać zdjęcia, opisy, alergeny, promocje, a nawet umożliwić napiwki online. Taki system to nie tylko sposób na sprzedaż, ale też na zbudowanie relacji z klientem.

Podsumowując – zamówienia online realnie zwiększają sprzedaż. I to nie tylko trochę. W wielu przypadkach to połowa, a czasem nawet 70% całego przychodu. Jeśli restauracja nie daje klientowi tej wygody, to po prostu przegrywa z konkurencją. Świat się zmienił. Klient chce składać zamówienia szybko, łatwo i bez stresu. Trzeba mu to dać. Dobrze działająca strona, aplikacja i obecność na portalach – to dziś podstawowe narzędzia każdego restauratora. Kto je ignoruje, sam sobie ogranicza dochody.

Udostępnij

O autorze

Artykuł Sponsorowany - reklama.
Publikuje tylko artykuły sponsorowane.